Büropatoloji nedir?
Victor H. Thompson tarafından geliştirilen ofis patolojisi kavramına göre; bürokratik örgütlerin karakteristik özelliklerinden biri olan işbölümü ve uzmanlaşma nedeniyle “her ofis çalışanının kendisini ofisinin en önemli ve vazgeçilmez unsuru olarak görmesi” durumunu anlatan bir kavramsallaştırmadır.
Bürokratik engel ne demek?
Çalışanlar, işlerinin ve günlük görevlerinin taleplerindeki değişiklikleri külfetli olarak veya işlerini yapma becerilerini geliştirmeyecek bir şey olarak algıladıklarında, bu bürokratik bir engel olarak sınıflandırılır. Çalışanlar, işlerinin ve günlük görevlerinin taleplerindeki değişiklikleri külfetli olarak veya işlerini yapma becerilerini geliştirmeyecek bir şey olarak algıladıklarında, bu bürokratik bir engel olarak sınıflandırılır.
Bürokrat nedir ne iş yapar?
Bürokratlar modern toplumda çeşitli roller üstlenir, hükümette idari, işlevsel ve liderlik pozisyonlarında bulunurlar. Posta hizmetleri, eğitim ve sağlık hizmetleri ve çeşitli düzenleyici kurumlar gibi merkezi hükümet kurumları için belirlenen politikaların günlük uygulamasını yürütürler.
Bürokrasi nedir örnek?
Weber’e göre bürokrasi, toplumda hiyerarşik bir yapıda örgütlenmiş ve genel kurallara ve ilkelere göre işleyen bir sistemdir. Bu bürokratik sistemler; bakanlıklar, hastaneler, silahlı kuvvetler, okullar ve ofisler gibi kurumlar örnek olarak verilebilir.
Bürokratik insan ne demek?
Bürokrasiye İlişkin Farklı Tanımlar Bu anlamda bürokrasi, “verimsizlik”, “yavaş çalışma”, “kuralcılık”, “bürokrasi”, “sorumluluktan kaçınma”, “yetkiyi devretmede isteksizlik”, “otoriteye aşırı bağımlılık” gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade eder.
Bürokratik kurumlar nelerdir?
Günümüzde yaygın olarak görülen bürokratik sistemlere örnek olarak devlet, silahlı kuvvetler, hastaneler, bakanlıklar, okullar ve büyük şirketler verilebilir.
Bürokratik sorun nedir?
Bürokrasi, örgütlerin olumsuzluğunu ve resmi otoritenin kötüye kullanılmasını anlatan olumsuz bir terimdir. Yönetimde sorumluluktan kaçınma, yetki devretme konusunda isteksizlik, otoriteye aşırı bağımlılık gibi olumsuz davranış ve işlemleri ifade etmek için kullanılır (Akçakaya, .. .
Emniyet müdürü bürokrat mıdır?
Emniyet Genel Müdürleri Listesi Cumhuriyetin ilanından bu yana, Emniyet Genel Müdürlüğü’ne genellikle sivil bürokratlar atanmıştır. Mevcut polis şeflerinin bir kısmı daha önce örgütün alt kademelerinde görev yapmıştır.
Bürokrat hastalığı nedir?
Türkçede terim “bürokrasi hastalığı” anlamına gelir. Sorumluluktan kaçan, yavaş çalışan, beceriksiz, keyfi kararlar alan, idari yollarla baskı uygulayan, verimsiz, kötü liderlik eden, aşırı normatif, aşırı yetkiye sahip olan ve yetkiyi devretmekten çekinen kişiler için kullanılır.
Bürokrat olmak için hangi bölüm?
Kamu Yönetimi Bölümü, üniversitelerin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde yer alan dört yıllık bir lisans bölümüdür. Kamu yönetimindeki kariyerler, öğrencilere devlet kurumlarında, yerel yönetimlerde, sivil toplum örgütlerinde veya özel sektörde çeşitli kariyer fırsatları sunar.
Bürokratik tutum ne demek?
Sözlükte bürokrasi, “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve bürokrasiye aşırı önem verilmesi” olarak tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen bir olgu olup, devletin yurttaş gözünde somutlaştığı noktayı ifade eder.
Üst düzey bürokrat nasıl olunur?
Üst düzey yönetici nasıl olunur sorusunun cevabı üniversitelerin ekonomi ve işletme fakültelerinin bölümlerinden alınabilir. En çok işe alım yapılan alan ekonomi bölümüdür. Ayrıca kamu yönetimi ve ekonomi bölümü mezunları da yüksek yöneticilik vasıflarına sahip adaylar yetiştirmektedir.
Bürokratik yönetim nedir?
‘Bürokrasi’ kelimesi, devlet işlerinin görüldüğü yer anlamına gelen ‘büro’ ve ‘yönetim’ ve ‘güç’ anlamına gelen ‘cratie’ kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş bir terim olup, en genel tanımıyla; devlet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.
Bürokratizm nedir?
Marksist Felsefe Marksist görüşe göre bürokrasi, halktan kopuk, işçilerin kontrolünden uzak ve egemen sınıfların çıkarlarına hizmet etmek için tasarlanmış bir sistemdir. Yüksek memurlar tarafından yönetilen bu sisteme bürokratizm denir.
Bürokratik yönetim yaklaşımı nedir?
Yönetim ve örgütlenme biçimi olarak bürokrasi, bürokrasinin temel anlamını ifade eder; işbölümü, uzmanlaşma, örgütlenme, hiyerarşik yapı, kurallara uyma ve planlama çerçevesinde geniş grupların disiplinli liderliğini gerektiren bir toplumsal örgütlenmeyi ifade eder.
Bürokratik davranış nedir?
Bürokrasiye İlişkin Farklı Tanımlar Bu anlamda bürokrasi, “verimsizlik”, “yavaş çalışma”, “kuralcılık”, “bürokrasi”, “sorumluluktan kaçınma”, “yetkiyi devretmede isteksizlik”, “otoriteye aşırı bağımlılık” gibi olumsuz davranış ve süreçleri ifade eder.
Bürokratik sistem nedir?
‘Bürokrasi’ kelimesi, devlet işlerinin görüldüğü yer anlamına gelen ‘büro’ ve ‘yönetim’ ve ‘güç’ anlamına gelen ‘cratie’ kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş bir terim olup, en genel tanımıyla; devlet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.